Management
Asertivitate și conversații dificile
Durată
2 zile
Grup țintă
toți cei care vor să devină asertivi, să își îmbunătățească relațiile cu ceilalți și să gestioneze conversații dificile.
Metode
studii de caz, jocuri, discuții focalizate
ELEMENTE DE CONȚINUT
OBIECTIVE
Ce este asertivitatea?
Recunoașterea comportamentului asertiv, agresiv și pasiv
Cum spui NU?
Cum să ceri ceea ce vrei?
Gestionarea conversațiilor dificile
Exprimarea dezacordului
Cursanții vor învăța să:
- înțeleagă ce înseamnă comunicarea asertivă
- facă diferența între comportamentele de tip asertiv, pasiv și agresiv
- se exprime asertiv, folosind tehnici de comunicare verbală și non-verbală
- ceară ce vor într-un mod asertiv, astfel încât să obţină ceea ce cer
- își exprime dezacordul, astfel încât ceilalți să le înțeleagă punctul de vedere și să nu ia lucrurile personal
- controleze potențialele conversații dificile, concentrându-se pe ceea ce este cu adevărat important
- îşi analizeze propriul comportament și comportamentul celorlalți, înțelegând ce îi face să acționeze într-un anumit mod
Gestionarea conversațiilor dificile într-un mod asertiv
Scop: să le transfere participanților metode și tehnici pentru a comunica într-un mod asertiv şi a gestiona conversațiile dificil